torsdag 7 februari 2013

Lär dig det som finns att lära och gå sedan din egen väg


Självklar är jag medveten om att jag någon dag kommer att bli anklagad för att beskriva andras idéer. Och jag vill erkänna, jag är resultatet av andra människors tankar och idéer…är vi inte alla det? Ständigt påverkas vi av vår omgivning med tankar och idéer. För att göra det hela mera påtagligt så kommer en lista med mina tankeledare på slutet.
På internet idag kan vi lära oss det mesta, men mesta är som oftast teoretisk information, något du sedan kan omsätta till praktisk kunskap. Och det är den omvandlingen från kunskap till handling som blir “din egen väg”. I slutändan kommer du att bedömas efter din praktiska kunskaper.
Egentligen borde man lära sig något nytt varje dagen. Ett litet ämne som är relaterat till något du gillar, kunskap som du senare omvandlar till något praktiskt. För det är vad världen behöver, flera praktiska värdeskapare.

Allas favorit och lilla hus guru: http://www.sethgodin.typepad.com/
Lite mer filosofiskt: http://www.onbeing.org/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar